• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 29 بهمن 1396
کد مطلب : 7215
+
-

جبران بدهی بیمه سلامت در گرو تخصیص 7هزارو 500میلیارد تومان بودجه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان تا پایان سال حدود 9هزار میلیارد تومان بدهی خواهد داشت که با حمایت مجلس و تخصیص 7هزار و 500میلیارد تومان در بودجه سال 97،  بخش قابل توجهی از بدهی‌های این سازمان پرداخت خواهد شد.

به گزارش همشهری، طاهر موهبتی،  رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران  با اشاره به اینکه براساس لایحه بودجه 97،  اولویت مجلس،  فراهم کردن دسترسی همگانی به خدمات سلامت است،  گفت: باید توجه داشت که تداوم امکان ارائه خدمات سلامت در مراکز درمانی به مردم و تضمین سلامت بیمه ‌شدگان،  تنها با تصویب و حمایت مجدد مجلس از بند  «ه» تبصره 5لایحه بودجه 97میسر خواهد بود. وی با تأکید بر اینکه مدیریت هزینه رویکرد اصلی سازمان بیمه سلامت ایران در سال97است، افزود: مساعدت مجلس دهم درخصوص پرداخت بدهی‌های مؤسسات درمانی زمینه ‌ساز مدیریت هزینه در این سازمان خواهد بود. بدیهی است با کاهش مطالبات این سازمان به مراکز درمانی سطح رضایتمندی نیز افزایش یافته و خود این امر مسبب ارائه بهتر خدمات و رضایت مشتریان که همان بیمه‌شدگان این سازمان بیمه‌گر هستند،  خواهد شد. موهبتی گفت: صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی در سال‌های گذشته به‌دلیل عدم‌پرداخت مطالباتشان با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده و حتی برخی از آنها تا مرز ورشکستگی نیز رفته‌اند.

وی تأکید کرد: بیماران نیز در پی مشکلات مراکز درمانی به‌خصوص بیماران خاص با چالش‌هایی روبه‌رو شده‌اند که در روزهای پایانی سال چشم انتظار مصوبه مجلس هستند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه سلامت مردم در سال 97نیازمند توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است،  گفت:با تأمین بودجه پایدار،  نظام سلامت کشور در سال 97با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد. وی مصوبه جدید کمیسیون تلفیق مجلس در پرداخت 7هزار و 500میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت از طریق فروش اوراق را مناسب و اطمینان بخش دانست و افزود: در واقع مجلس با تصویب نهایی این مصوبه نگرانی صنعت دارو و تجهیزات پزشکی و مراکز درمانی سراسر کشور را پایان داده و منجر به احیای این حوزه خواهد شد. موهبتی همچنین به بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تأمین 7هزارو 500میلیارد تومان دیگر جای نگرانی برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی وجود نخواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید